W środę 27 kwietnia  br. nasza klasa IId wyruszyła na trzydniową wyprawę do Warszawy.

Z pewnością dla wielu z nas nie była to pierwsza wizyta w stołecznym mieście, ale mieliśmy wrażenie, że odkrywamy stolicę naszego kraju na nowo. Warszawa przywitała nas słońcem, a my mogliśmy, spacerując ulicami miasta,  poczuć wiosenny klimat niczym skamandryci.

W pierwszym dniu mieliśmy okazję zobaczyć siedzibę dawnych władców Polski, czyli Zamek Królewski. Przemierzając królewskie apartamenty, Salę Tronową, Salę Senatorską, podziwialiśmy znane obrazy Jana Matejki, Rembrandta oraz płótna Bernarda Bellotta. Nasz spacer po komnatach Zamku  był też podróżą w czasy polskiego oświecenia. Zwiedzając Stare Miasto, nie zapomnieliśmy o katedrze św. Jana, znanej nam z dramatu J. Słowackiego „Kordian”. Historię Starego Miasta przybliżył nam p. przewodnik, który z pasją opowiadał losy ludzi związanych z Warszawą. Pod koniec dnia mieliśmy przyjemność zwiedzić Centrum Nauki Kopernik. Każdy z nas indywidualnie wykonywał naukowe doświadczenia.  Drugiego dnia zobaczyliśmy znany Pomnik Ofiar Tragedii Smoleńskiej i Grób Nieznanego Żołnierza, który upamiętnia tych poległych podczas wojen, którzy nigdy nie zostali zidentyfikowani. Byliśmy także w Pałacu Kultury i Nauki. Wyjechaliśmy na 30. piętro, skąd rozpościera się widok na panoramę miasta. Ważnym punktem drugiego dnia naszej wyprawy były warsztaty w Muzeum Powstania Warszawskiego, dzięki którym zrozumieliśmy heroizm i tragizm tego zrywu powstańczego. Atrakcją drugiego dnia okazał się spektakl „Metro” w Teatrze Studio Buffo. Musical w reżyserii Janusza Józefowicza wywarł na nas ogromne wrażenie. Zarówno pokaz świateł, muzyka, jak i choreografia były zaskakująco ciekawe, choć sama historia o młodych ludziach, którzy chcą spełniać marzenia, wydawała się dość konwencjonalna. Spektakl tak bardzo nam zaimponował, że stał się tematem naszych wieczornych rozmów. Wielu z nas zastanawiało się nad interpretacją zakończenia spektaklu.  Natomiast trzeci, niestety ostatni, dzień, rozpoczęliśmy od wizyty na Stadionie Narodowym. Mieliśmy okazję przyglądać się przygotowaniom murawy przed meczem piłki nożnej o Puchar Polski. Ostatnim punktem wyprawy był spacer alejkami Cmentarza Wojskowego na Powązkach. Oddaliśmy hołd Polakom zasłużonym dla polskiej kultury, polityki, nauki i sportu.

Ta trzydniowa wyprawa była dla nas z pewnością lekcją polskiej historii i literatury. Szukaliśmy przecież  w Warszawie śladów polskiego romantyzmu znanego nam z III części „Dziadów” czy „Kordiana”. Wycieczka okazała się także znakomitym odpoczynkiem od codziennej nauki, szkolnej rutyny. Mogliśmy po raz pierwszy po pandemii spędzić miło czas z kolegami, profesorkami oraz panem przewodnikiem. Podróż wszystkim się podobała, wywarła na nas ogromne wrażenie oraz wzbudziła zafascynowanie Warszawą. Na pewno tam kiedyś wrócimy …

A teraz zapraszamy do obejrzenia filmowej relacji z naszej wyprawy

Dziękujemy naszym Rodzicom za sfinansowanie  wyprawy turystycznej.

Dziękujemy wychowawcy Pani prof. Jolancie Szlachetko za zorganizowanie wycieczki pełnej niezapomnianych wrażeń. Dziękujemy także Pani prof. Elżbiecie  Zakrzewskiej za pełnienie obowiązków opiekuna.