Z samego rana 15 września uczniowie „Wyspiana”, pod opieką Pani Anny Rotunno, Pani Gabrieli Cpak oraz Pani Magdaleny Nycz, wyruszyli na wycieczkę  do Anglii, Kornwalii i Walii.

Po prawie dwudziestoczterogodzinnej podróży autobusem oraz krótkim rejsie przez Kanał La Manche w końcu dotarliśmy do stolicy Wielkiej Brytanii. Pierwszy dzień spędziliśmy w całości na spacerowaniu po Londynie. Zaczęliśmy od spaceru po Hyde Park, później ruszyliśmy w bardziej turystyczną część miasta, gdzie zobaczyliśmy m.in. Tower Bridge, London Eye, Big Ben oraz Pałac Buckingham. Po tak emocjonującej i długiej wędrówce zostaliśmy zakwaterowani w mobilnych domkach w uroczej miejscowości, położonej nad Kanałem Bristolskim, Burnham-on-sea.

Następnego dnia wstaliśmy wypoczęci i gotowi na kolejny wyjazd, tym razem do St Michael’s Mount, wyspę pływową w zatoce Mount’s Bay, na któej położony jest Zamek z kaplicą św. Michała. Dużym atutem wyspy jest jej położenie, piękne widoki można podziwiać z każdego jej punktu, sama kaplica zachwyca pięknymi witrażami. Później nadszedł czas na odwiedzenie urokliwej, nadmorskiej wioski- Mousehole, która urzekła wszystkich uczestników wycieczki swoją sielankowością i estetyką. Po niej pojechaliśmy na przylądek Land’s End, najbardziej wysunięty na zachód punkt w Anglii. Miejsce to było czarujące, nie tylko pod względem widoków, ale również atmosfery, która była niesamowita.

Dzień trzeci zaczęliśmy od zwiedzania fabryki sera Cheddar, w miejscowości o tej samej nazwie. Dowiedzieliśmy się tam m.in. tego jakim czasochłonnym i wymagającym procesem jest robienie sera oraz że miejscowa fabryka zostawia ser, by dojrzał w okolicznych jaskiniach. Po zakupach serów ruszyliśmy w dalszą drogę, tym razem do Bath. Miasto jest bardzo ciekawe pod względem architektury, daje się w nim zauważyć elementy innych miast europejskich, np. Francji, bądź Włoch. Podczas naszego spaceru podziwialiśmy m.in. Most Pulteney oraz Ogród Krajobrazowy Prior Park. Na sam koniec została przechadzka po Bristolu, miasta położonego nad rzeką Avon. Podczas niej zobaczyliśmy doki i okręt Brunel, a nawet zajrzeliśmy do Katedry Bristolskiej, zachwycającej swoimi witrażami oraz sklepieniem łukowym.

Przedostatni dzień wyjazdu rozpoczęliśmy od zwiedzania ruin normańskiego Zamku Chepstow, w którym znajdują się m.in. najstarsze drzwi w Europie. Później wyruszyliśmy do stolicy Walii- Cardiff. Zobaczyliśmy tam Stadion Millenium Stadium oraz Zamek w Cardiff, w którym odbywało się wydarzenie skierowane dla fanów serialu Przyjaciele. W stolicy mogliśmy przejść się po Ogrodach Królewskich oraz spróbować tradycyjnego walijskiego przysmaku Welshcakes- słodkich placuszków. Po powrocie do miasteczka mieliśmy czas dla siebie, który przeznaczyliśmy na spacer na „molo”.

W ostatni dzień zaczęliśmy od zwiedzania jednej z najsłynniejszych europejskich budowli megalitycznych, czyli Stonehege. Dzięki audioprzewodnikom poznaliśmy historię tej konstrukcji oraz jej budowę. Naszym następnym przystankiem było Portsmouth, gdzie odbyliśmy edukacyjny rejs, w którym dowiedzieliśmy się licznych ciekawostek o okrętach tego miasta. Później mieliśmy możliwość zwiedzić okręt HMS Victory, który  wciąż jest okrętem flagowym Royal Navy, oraz zwiedzić muzeum mu dedykowane. Po odwiedzeniu nadmorskiego miasta kontynuowaliśmy naszą podróż pociągiem do Brighton. Podczas spaceru zobaczyliśmy Royal Pavilion oraz poznać miasto z perspektywy miejscowych. Szczególnie interesującym miejscem okazało się molo Brighton Pier, na którym znajduje się

centrum rozrywki oraz wesołe miasteczko.

Po intensywnym zwiedzaniu z niemałym żalem rozstaliśmy się z Anglią i wyruszyliśmy w podróż powrotną do Polski. Nasza wycieczka obfitowała w wiele ciekawych miejsc, które na długo zapadną w naszej pamięci. Niewątpliwie angielskie wybrzeże klifowe ma do zaoferowania cudowne widoki oraz wiele szlaków, których przemierzanie stanowi przyjemność. Oczywiście poza zjawiskowymi krajobrazami, zwiedziliśmy wiele zabytków będących ogromną częścią historii Wielkiej Brytanii. Każde miejsce, do którego dotarliśmy miało do zaoferowania wiele różnorodnych atrakcji, więc myślę, że z chęcią odwiedzilibyśmy je jeszcze raz.