W przedostatnim tygodniu września grupa młodzieży naszego gimnazjum i liceum wyruszyła w podróż na wymianę szkolną do zaprzyjaźnionego gimnazjum w Landstuhl w Niemczech. A oto relacje uczestników.

22-23.09

Wczesnym rankiem wyruszyliśmy spod szkoły do Landstuhl. Podróż przebiegła pomyślnie i późnym wieczorem dotarliśmy na miejsce. Nasi niemieccy partnerzy wraz z rodzinami przywitali nas serdecznie i zabrali do swoich domów. Następnego dnia od rana czekało na nas wiele atrakcji. Najpierw zwiedziliśmy bardzo nowoczesną szkołę, zasilaną kolektorami słonecznymi oraz posiadającą własny basen. Mieliśmy również możliwość obserwowania lekcji. Stamtąd udaliśmy się na spacer na wzgórze zamkowe, z którego rozciąga się przepiękny widok na Landstuhl. Następnym punktem programu było zwiedzanie miasta Keiserslautern słynącego z pięknego rynku, fabryki opla, klubu piłkarskiego z bogatymi tradycjami FC Keiserslautern, cenionego w Niemczech uniwersytetu. Po tak urozmaiconym dniu wróciliśmy do swoich rodzin goszczących.

Magda, Zuza i Justyna

24.09

Ten dzień przeznaczony był na wyjazd w piękne okolice Hochwald-Hunsrueck. Po drodze roztaczały się przed nami winnice w dolinie Mozeli oraz malownicze obszary parku narodowego. Po przybyciu na miejsce zostaliśmy zakwaterowani w schronisku młodzieżowym. Po obiedzie udaliśmy się na wędrówkę górską, która przy pięknej, słonecznej pogodzie sprawiła nam dużą przyjemność. Po kolacji spotkaliśmy się na świetlicy na wieczorze integracyjnym. Wspólnie z naszymi partnerami  przygotowaliśmy na ten wieczór ciekawe gry, zabawy i skecze. Wszyscy bawili się świetnie. I tak zkończył się kolejny dzień naszej „niemieckiej” przygody.

Dominika i Antosia

25.09

Po śniadaniu opuściliśmy schronisko i udaliśmy się do Trewiru, najstarszego miasta w Niemczech. W mieście tym  podziwialiśmy następujące obiekty znajdujące się na liście dziedzictwa kulturowego UNESCO :

Wyjątkowość i monumentalność tych obiektów zrobiła na nas niesamowite wrażenie. Po dniu pełnym atrakcji, szczęśliwi i zadowoleni wróciliśmy do niemieckich domów, gdzie czekał na nas ciepły posiłek.

Ewelina i Karolina

26.09

Piątego dnia wymiany udaliśmy się do Heidelbergu. Jest to bardzo stare i atrakcyjne turystycznie miasto położone nad rzeką Neckar. Znajduje się tam najstarszy w Niemczech uniwersytet, na którym studiuje 30.000 studentów. Na początku naszego dnia wyjechaliśmy kolejką na ruiny zamku. Niewątpliwą atrakcją zamku jest największa na świecie beczka, w której przechowywane było wino. Dużą ciekawość wzbudziło w nas muzeum aptekarstwa. Na koniec dnia udaliśmy się na most na Neckarze, opiewany przez J.W. Goethego jako najpiękniejszy w Niemczech. Następnie udaliśmy się na krótki spacer wzdłuż rzeki podziwiając przy okazji piękne zabytkowe wille. Był to bardzo udany dzień.

Kasia i Agnieszka

27.09

Ostatni dzień wymiany organizowały nam rodziny niemieckie. Jedni udali się do pobliskiego parku linowego, aby wykazać się odwagą i pokonać własne lęki, inni zobaczyli oceanarium, jeszcze inni zwiedzili atrakcje bliskiej okolicy. Wieczorem, tuż przed wyjazdem nasi partnerzy i ich rodzice przygotowali dla nas pożegnalne grillowanie i wiele słodkości. Po pamiątkowym zdjęciu grupowym, podziękowaliśmy naszym partnerom za wspaniałą przygodę jaką mogliśmy w tym tygodniu przeżyć, za gościnność i serdeczność. Trudno się było rozstać… Około 20.00 wyruszyliśmy w drogę powrotną.

Alicja

Wróciliśmy już do naszych domów i do szkoły, ale chyba jeszcze długo pozostaną w naszej pamięci miłe wspomnienia z naszej niemieckiej przygody.