10 października, pod opieką prof. Sylwii Kusak i prof. Krystyny Bogacz, klasa III c wyruszyła na trzydniową wycieczkę w malownicze rejony Pienin i Niedzicy – niewielkiej, ale jakże zachwycającej wsi w województwie małopolskim.

Zaraz po dotarciu na miejsce, nie tracąc czasu i pięknej pogody, wyruszyliśmy niebieskim szlakiem na Trzy Korony. To najwyższy szczyt Pienin Środkowych o wysokości 982 m. n. p. m. Trasa nie była łatwa, jednak piękne, zapierające dech w piersiach widoki, jakie mogliśmy podziwiać podczas wędrówki oraz na samym szczycie, wynagrodziły wszelkie zmęczenie.

Drugi dzień wyprawy rozpoczęliśmy od zwiedzania Zamku Dunajec w Niedzicy – średniowiecznej warowni znajdującej się na prawym brzegu Zbiornika Czorsztyńskiego. Następnie udaliśmy się na spacer po zaporze oraz na rejs statkiem, który przetransportował nas na drugą stronę jeziora, gdzie zwiedziliśmy ruiny zamku w Czorsztynie. Ostatnim punktem wycieczki był Wąwóz Papieski w Kluszkowcach, po przejściu którego czekała na nas kolejna atrakcja – zjazd torem saneczkowym. Koniec tego dnia również okazał się być cudownym czasem. Wieczorem czekało na nas rozpalone ognisko, przy którym wspólnie piekliśmy kiełbaski, śpiewaliśmy, graliśmy na gitarach. Cieszyliśmy się, że możemy być tam wszyscy razem i tak cudownie spędzać czas – chłodny październikowy wieczór, którego klimat powodował ciepło w sercach nas wszystkich.

Chcąc jak najlepiej wykorzystać czas, ostatni dzień wycieczki rozpoczęliśmy od porannego wyjścia na kolejny szczyt Pienin – Sokolicę. Ku naszemu szczęściu pogoda tego dnia również okazała się być zachwycająco piękna. Widoki znowu nie zawiodły i niejednemu z nas po prostu odebrały mowę. Wycieczkę zakończyliśmy, poznając Szczawnicę.

To były piękne chwile spędzone z cudownymi ludźmi, których wspomnienia z pewnością będą wywoływać uśmiech na twarzy niejednego z nas.