W dniach od 13 do 15 czerwca, pod opieką pań profesor Ewy Łanochy, Anny Rotunno oraz Gabrieli Cpak, klasy 1b i 2ab wybrały się na trzydniową wycieczkę w rejon Kotliny Kłodzkiej.

Pierwszy dzień zaczęliśmy od zwiedzenia Twierdzy Nyskiej, a później udaliśmy się na krótki spacer po mieście. Zobaczyliśmy również Kopalnię Złota w Złotym Stoku, a w niej m. in. „Chodnik Śmierci” oraz jedyny w Polsce podziemny wodospad w „Sztolni Czarnej”. Dzień zakończyliśmy jeszcze krótkim spacerem po Polanicy – Zdroju.

Następnego dnia udaliśmy się do Kudowy – Zdroju na „szlak ginących zawodów”, gdzie zobaczyliśmy, jak wyglądają wymierające zawody. Po oprowadzeniu nas przez całe gospodarstwo podzieliliśmy się na dwie grupy – jedna robiła własnoręcznie chleb, a druga miseczki z gliny. Po warsztatach mieliśmy jeszcze okazję zobaczyć różne zwierzęta, znajdujące się w obszarze tego gospodarstwa (np. lamy, zebry, wielbłądy itp.). Przy okazji pobytu w Kudowej – Zdroju poszliśmy zobaczyć Kaplicę Czaszek. Kolejnym punktem naszej wycieczki były Góry Stołowe, a dokładnie „Błędne Skały”. Dzięki naszemu przewodnikowi dowiedzieliśmy się, w jaki sposób w ogóle powstały te góry, a zarazem usłyszeliśmy kilka ciekawostek na ich temat.

W ostatni dzień naszej wycieczki udaliśmy się do Dusznik – Zdroju i poszliśmy na spacer z panem przewodnikiem Józefem. Opowiadał nam on o różnych zabytkach związanych z tym miastem. Odwiedziliśmy również pijalnię wód mineralnych. Na sam koniec pojechaliśmy do Srebrnej Góry, gdzie zwiedziliśmy największą w Europie Górską Twierdzę.

Wyjazd się nam podobał i czekamy na więcej takich podróży.