7 października, pod opieką prof. Sylwii Kusak i prof. Krystyny Bogacz, klasa II c wyruszyła na dwudniową wycieczkę w malownicze rejony Sandomierza i Kazimierza Dolnego.

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od przechadzki po uroczych uliczkach Sandomierza, po którym to mieście oprowadzał nas przewodnik. Zaczynając od Bramy Opatowskiej, szliśmy dalej, poznając zakątki i zabytki pięknego miasta, dowiadując się jednocześnie bardzo ciekawych informacji na ich temat. Następnie udaliśmy się na rejs statkiem po Wiśle. Z pokładu podziwialiśmy panoramę miasta. Ostatnim punktem zwiedzania Sandomierza była Podziemna Trasa Turystyczna. Jest to zespół połączonych ze sobą miejskich piwnic i składów. Słoneczny dzień jeszcze bardziej umilał wspólnie spędzane chwile.

Ten październikowy wieczór również okazał się być niezapomniany dla nas wszystkich. Po zachodzie słońca wybraliśmy się na spacer na sandomierską starówkę, którą rozświetlały jedynie światła latarni i ozdobne lampki rozwieszone na pobliskich restauracjach. Ten wspaniały dzień zakończyliśmy belgijką na Starym Rynku miasta.

Dzień drugi rozpoczęliśmy od pożywnego śniadania w hotelu. Zaraz potem udaliśmy się do Kazimierza Dolnego. Na miejscu czekał już na nas przewodnik, z którym zaczęliśmy zwiedzanie kolejnego pięknego miasta i jego zabytków. Na rynku zobaczyliśmy m. in. renesansową kamienicę Przybyłów, na której widoczne są postacie św. Krzysztofa i św. Mikołaja. W centralnym punkcie rynku miasta stoi zabytkowa, zadaszona studnia z XIX w. Na każdym kroku można było zobaczyć stragany z lokalnym symbolem – kogutami. Odwiedziliśmy także sanktuarium franciszkańskie, gdzie ojciec Bernard Potępa, gdy tylko dowiedział się, że przyjechała grupa z Kęt, zaprosił nas na plebanię i poczęstował ciepłą herbatą i pysznym sękaczem. Ojciec Bernard przez 9 lat był gwardianem w kęckim klasztorze i pamiętał niektórych z nas jako dzieci przychodzące do klasztoru na mszę świętą.

Ostatnim punktem wycieczki była Góra Trzech Krzyży, z której można było zobaczyć całe malownicze miasteczko.

Kazimierz Dolny jest niewielkim miastem, jednak dzięki swojej bogatej historii ma liczne zabytki z interesującą przeszłością.

Jestem pewna, że wszyscy będziemy bardzo miło wspominać wycieczkę. Dowiedzieliśmy się mnóstwa ciekawych informacji na temat tych dwóch przepięknych miast oraz spędziliśmy niezapomniany czas ze świetnymi ludźmi.