Warszawa zdobyta!

W dniach 3-5 października 2012r. klasa IIIB wraz z opiekunami, wychowawczynią p. Haliną Kajtą i p. Magdaleną Nycz-Bies, zwiedzała Warszawę. Wycieczka trwała trzy dni (tylko!), ale obfitowała w wiele atrakcji.

Pierwszego dnia po sześciogodzinnej podróży dotarliśmy do stolicy, by w pierwszej kolejności zwiedzić parlament. Pani przewodnik oprowadziła nas po budynku, pokazała najważniejsze jego pomieszczenia i opowiedziała o historii polskiego parlamentaryzmu. Kolejnym poznanym miejscem było Centrum Nauki Kopernik. Od razu po wejściu, rzuciliśmy się w wir ciekawych doświadczeń. Jedną z atrakcji była np. modulacja głosu, trzęsienie ziemi czy granie na instrumentach. Po trzech godzinach spędzonych w Centrum Nauki Kopernik ruszyliśmy do miejsca noclegowego.

Drugi dzień obfitował w nie mniejszą ilość wrażeń. Z samego rana wyruszyliśmy do Muzeum Powstania Warszawskiego, a następnie zwiedzaliśmy Warszawę. Przez kilka godzin spacerowaliśmy po Starym Mieście, zwiedzając m.in. Stare Miasto, Zamek Królewski
i Krakowskie Przedmieście. Wieczorem udaliśmy się do Teatru Roma na spektakl „Deszczowa piosenka”. Nie da się ukryć, iż przedstawienie wywarło na nas duże wrażenie. Pomimo zmęczenia, byliśmy bardzo zadowoleni.

Trzeciego i niestety ostatniego dnia czekało nas zwiedzanie Łazienek. Pani  przewodnik oprowadziła nas po Pałacu na Wodzie, Amfiteatrze i Białym Domku. Odwiedziliśmy również Stare Powązki, a ostatnim punktem wycieczki były słynne Złote Tarasy.

Chociaż wycieczka zbyt szybko minęła, to i tak wynieśliśmy z niej wiele niezapomnianych wspomnień oraz cennych wiadomości. Bez chwili wahania powtórzylibyśmy to jeszcze raz.