13 października uczniowie klasy III a wraz z kilkoma innymi uczniami liceum pod opieką pani profesor Małgorzaty Czarnik i pani profesor Magdaleny Olejarz wzięli udział w wycieczce do Krakowa. Celem wyjazdu było zwiedzenie miasta śladami patrona naszej szkoły – Stanisława Wyspiańskiego, a także obejrzenie komedii kryminalnej pt. “Szalone nożyczki” w Teatrze Bagatela.
Pod Wawelem spotkaliśmy się z panią przewodnik, która oprowadziła nas po miejscach związanych z życiem i twórczością Stanisława Wyspiańskiego. Zobaczyliśmy m.in. Bazylikę Archikatedralną i kościół św. Franciszka z Asyżu, którego ściany i sklepienia wieńczą przepiękne motywy kwiatowe. Nasz patron zaprojektował  również witraże zdobiące świątynię. Na szczególną uwagę zasługuje dzieło pt. “Bóg Stwórca”. Spacer po Krakowie śladami Stanisława Wyspiańskiego ukazał nam tego wyjątkowego artysty w nowym świetle.
Po zjedzeniu obiadu udaliśmy się pod gmach Teatru Bagatela. Nie byliśmy pewni, czego możemy spodziewać się po tajemniczym tytule spektaklu “Szalone nożyczki”, lecz po pierwszych minutach byliśmy przekonani, że jest on rewelacyjny. Istotnie, sztuka zaciekawiła i rozbawiła do łez wszystkich. Niezwykle ciekawym elementem spektaklu był fakt, że aktorzy przerywali grę i zadawali pytania widzom, którzy mogli dzielić się z nimi swoimi spostrzeżeniami i wpływać na przebieg wydarzeń. “Szalone nożyczki” okazały się tak porywającym widowiskiem, że po wyjściu z teatru niemożliwym było znalezienie osoby, której nie podobałoby się przedstawienie. Jeszcze w drodze powrotnej dyskutowaliśmy na temat sztuki.
Wycieczka do Krakowa była bardzo udana. Dzięki pani przewodnik, która w interesujący sposób oprowadziła nas po mieście, dowiedzieliśmy się wiele o życiu Stanisława Wyspiańskiego. Gwoździem programu był jednak spektakl w Teatrze Bagatela i to właśnie on uczynił ten wyjazd tak atrakcyjnym.